Harmonogram pracy pedagoga szkolnego

Pedagog szkolny – mgr Hanna Żyrek

 

poniedziałek

wtorek

środa

czwartek

piątek

Godziny pracy:

8.00. – 9.50.

 

8.00.-14.30.

 

8.00. – 9.50.

12.50.-16.10.

8.00.-14.30.

Pedagog pełni funkcję doradcy zawodowego w szkole

Konsultacje z psychologiem PPP nr5 można umawiać indywidualnie u pedagoga szkolnego

Realizacja działań dotyczących doradztwa zawodowego w IV LO

Realizacja działań dotyczących doradztwa zawodowego w IV LO:

  • "Bilans umiejętności, kompetencji i predyspozycji zawodowych", "Planowanie własnej kariery - ja na rynku pracy" Młodzieżowe Centrum Kariery OHP - warsztaty i porady indywidualne, realizowane w klasach drugich
  • "Eurowarsztaty: Papiery do kariery czyli jak napisać europejskie CV?" - warsztaty platformy edukacyjnej Eurodesk realizowane w klasach pierwszych (www.eurodesk.pl)
  • "Klucz do kariery" - testy kompetencji i oczekiwań zawodowych - w czasie indywidualnych porad z pedagogiem (www.kluczdokariery.pl) realizowane wśród zainteresowanych uczniów
  • Tematy doradztwa zawodowego realizowane są również na zajęciach z przedmiotu: przedsiębiorczość w klasach pierwszych
  • U pedagoga szkolnego można przeprowadzić rozmowę doradczą, testy predyspozycji, a także umówić się na indywidualne konsultacje u doradcy zawodowego z PPP nr5 i  Młodzieżowego Centrum Kariery OHP.

Jak rozpoznać czy moje dziecko bierze narkotyki?

Jak rozpoznać czy moje dziecko bierze narkotyki?

Czasem bardzo późno dowiadujemy się, że ktoś z bliskich jest uzależniony, a gdy dowiadujemy się, że są to nasze dzieci, jest to jeszcze bardziej bole­sne. Droga od pierwszego razu do uzależnienia niestety jest długa i cechują ją pew­ne oznaki. Aby w porę zareagować i nie dopuścić do zagrożenia poniżej przedstawiona tabela ukazuje charakterystyczne dla biorących zacho­wania. Nie ujęto w zestawieniu tzw. „dopalaczy” z powodu nieokreślonego składu, trudno jednoznaczną diagnozę, zażywanie może dawać podobne objawy to wszystkich innych narkotyków. Nie dopuśćmy do rozwoju uzależnienia, w każdej sytuacji potrzebny jest kontakt z lekarzem i terapeutą.

NAZWA (GRUPA) NARKOTYKÓW

KONTAKT JEDNORAZOWY

DŁUGOTRWAŁE BRANIE

opium, morfina, heroina, naturalne i półsyntetyczne przetwory maku

euforia, niepokój ruchowy lub senność, osłabienie reakcji na światło, brak apetytu, zwężenie źrenic, obniżenie ciśnienia krwi

wyniszczenie organizmu, zaparcia, zaburzenia menstruacji, próchnica, zmiany zapalne skóry

rozpuszczalniki środki wziewne

niezborność ruchów, agresja, rozszerzenie źrenic, kichanie, kaszel, krwawienie z nosa, mdłości, wymioty, biegunki

wyniszczenie organizmu, przekrwienie spojówek, zaburzenia pamięci, niepokój, przygnębienie, zaburzenia snu, oczopląs, osłabienie mięśni

marihuana, haszysz przetwory konopi indyjskich

euforia połączona z wielomównością, przekrwienie gałek ocznych, nadwrażliwość zmysłów („razi mnie światło”), kaszel, zaburzenie koordynacji ruchowe

wychudzenie, zaburzenia snu, przewlekłe zapalenie krtani i oskrzeli, apatia, trudności z koncentracją, zmienność nastrojów

kokaina, crack, przetwory liści krzewu coca

euforia, pewność siebie, brak potrzeby snu, wzrost aktywności (także seksualnej), rozszerzenie źrenic, wytrzeszcz gałek ocznych, katar, ból gardła, pociąganie nosem

wyniszczenie organizmu, urojenia prześladowcze, omamy, wybuchy agresji, bezsenność, drgawki, przemiennie brak i wzrost łaknienia, ponadto crack upośledza oddychanie, powoduje utratę wagi i ataki

amfetamina narkotyk syntetyczny

euforia, duży przypływ energii, brak potrzeby snu, brak apetytu, agresja, rozszerzenie źrenic

bezsenność, wychudzenie, zmiany nastroju, wielomówność, drżenie kończyn, wymioty, rozszerzenie źrenic, wysypka, halucynacje

LSD narkotyk syntetyczny

zaburzenie koordynacji ruchów, drżenie mięśni, rozszerzenie źrenic, mdłości, psychoza

omamy z napadami lęku, apatia, agresja lub depresja, zanik zainteresowań, bezsenność, wiotkość mięśni

ecstasy narkotyk syntetyczny

podniecenie, zwiększona energia, odporność na zmęczenie i sen, ból głowy

niepokój, depresja, paranoja, obniżenie sprawności intelektualnej, mania prześladowcza

Na co należy zwrócić uwagę?

marihuana, haszysz

słodkawa woń oddechu, włosów i ubrania, brązowo-zielone liście i nasionka, nagłe zainteresowanie hodowlą roślin przez Twoje dziecko, tifki i fajki, bibułka papierosowa

opium, morfina, polska heroina, brown sugar

igły, strzykawki, ślady nakłuć po wstrzyknięciach, ślady krwi na odzieży, „gęsia skórka”, okopcone sreberka z folii aluminiowej, torebki z biało-beżową lub różową substancją przypominającą cukier, małe foliowe torebeczki

ecstasy

białe lub kolorowe pastylki z wytłoczonymi wzorkami, pęknięte naczyńka krwionośne, a zwłaszcza na twarzy po powrocie z nocnych dyskotek

kokaina, crack

biały proszek w przypadku cracku, brązowe kuleczki, kamyki, fiolki i flakoniki, fajki, igły, strzykawki, małe foliowe torebeczki

amfetamina

biały proszek, tabletki, kapsułki, kryształki, małe foliowe torebeczki, igły i strzykawki

rozpuszczalniki

torby foliowe, tuby kleju, smary, zapach chemikaliów we włosach i ubraniu, charakterystyczny zapach z ust utrzymujący się nawet kilka dni po zażyciu, nasączone chusteczki i szmatki

halucynogeny, LSD, grzybki

malutkie kartoniki z kolorowymi nadrukami, kolorowe „kamyki do zapalniczek”, różnego rodzaju suszone grzybki o zabarwieniu żółtawym do czarnego z prześwitem brązowym

Sygnały mogące świadczyć, że dziecko może mieć kontakty ze środowiskiem narkotycznym:

  1. nagłe zmiany nastroju (duża aktywność, zmęczenie), izolowanie! i zamykanie się w sobie;
  2. nagła zmiana grona dotychczasowych przyjaciół na innych, zwłaszcza starszych od siebie;
  3. spadek zainteresowania szkołą, sportem i ulubionymi zajęciami; izolowanie się od innych domowników, spędzanie większości czasu samotnie w swoim pokoju.

 

 

Portal "Wybierz studia"

Szanowni Państwo Dyrektorzy,

w załączeniu przesyłam list Minister Edukacji Narodowej, Pani Joanny Kluzik-Rostkowskiej oraz Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Pani Leny Kolarskiej-Bobińskiej w sprawie nowego portalu informacyjnego Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego „Wybierz studia”.

Przesyłam również szczegółowe informacje na temat portalu oraz materiały graficzne – do wykorzystania .

Zachęcamy Państwa do promowania portalu poprzez dostępne kanały komunikacji.

 

Z poważaniem

Anna Bogusz

Dyrektor Departamentu Informacji i Promocji

Jak rozmawiać z nastolatkiem?

Serdecznie zapraszamy wszystkich rodziców

na wykład pt. "Jak rozmawiać z nastolatkiem?"

13 grudnia, godzina 17.00

w szkolnej auli

wykład prowadzić będą:

mgr Anna Descour (pedagog)

mgr Maria Poloczek (psycholog)

Wiadomość dla Rodziców

"Twoje dziecko w przedszkolu i szkole".

W prezentacji multimedialnej mogą Państwo zapoznać się m.in. w jaki sposób 
szkoła oragnizuje pomoc psychologiczno - pedagogiczną i jaki wpływ mają 
Państwo jako Rodzice na udzielanie tej pomocy. Miłej lektury.
Powyższy pradnik znajduje w wersji papierowej w bibliotece szkolnej.


Tomasz Biliński & Małgorzata Ruchała dla IVLO w Katowicach © 2006
.