2c i 2a w Pradze

W dniach 6 - 8 czerwca 2016  klasy 2c i 2a z  Panią Dyrektor Katarzyną Ziemiec, Panią Beatą Lizoń – Jura, Panią Katarzyną Trajdos i Panem Andrzejem Kozakiem odwiedziły stolicę naszych południowych sąsiadów - PRAGĘ :)

Pierwszego dnia Przewodnik - Pan Wojciech Kantor poprowadził nas malowniczymi uliczkami Pragi na sentymentalny spacer po Starym Mieście. Główną atrakcją był Rynek oraz Ratusz ze słynnym zegarem astronomicznym Orloj.  Zobaczyliśmy też Teatr Stanowy i Targ Owocowy.

Drugiego dnia zwiedzanie Pragi rozpoczęliśmy od wjazdu kolejką szynową na wzgórze Petrin, gdzie weszliśmy na wieżę Petrin - mini replikę wieży Eiffla - mającą 64 m wysokości. Po cudownych widokach Pragi całą wycieczką  ruszyliśmy w kierunku Hradczan. Przed Zamkiem Królewskim mieliśmy okazję zobaczyć zmianę warty między dwoma oddziałami wojska. Później przeszliśmy na dziedziniec zamku praskiego. Weszliśmy do katedry św. Wita, Wacława i Wojciecha, gdzie mogliśmy podziwiać niesamowity widok prezbiterium oraz witraż Alfonsa Muchy. Dalej podziwialiśmy Valdštejnska zahrada - ogrody Wallenstaina Kierując się w stronę Rynku ruszyliśmy na Malą Stanę - dzielnicę Pragi. Obejrzeliśmy fragment  "praskiej wenecji"  - Wyspa Kampa a następnie udaliśmy się na relaksujący rejs statkiem po Wełtawie. Po rejsie czekała na nas ostatnia atrakcja architektoniczna Pragi - Most Karola. -  Wracając do autokaru zobaczyliśmy Plac Wacława, Pałac Lucerna. Wieczorem obejrzeliśmy pokaz fontanny ze światłami i podkładem muzycznym - Křižíkova Fontanna- Message for you – music from the films Cast Away, Message in a Bottle

Trzeciego dnia po śniadaniu pojechaliśmy do Muzeum Techniki. Kolejnym punktem programu był Wyszehrad - Vyšehrad, Kościół  świętych Apostołów Piotra i Pawła oraz Rotundę św. Marcina.

Zapraszamy do galerii  -  zdjęcia: Prof. Beata Lizoń - Jura oraz blog prof. Katarzyna Trajdos