Wycieczka do Warszawy

Trzy kwietniowe dni  spędzili uczniowie Maczka w Warszawie.

I tam spotkali wreszcie wiosnę, która w pełni odkryła się przed nimi w Łazienkach Królewskich.Padało tylko w czasie wizyty na Powązkach…

Na wycieczkę do stolicy nasza grupa udała się  wraz z panią dyrektor mgr Katarzyną Ziemiec i nauczycielką języka polskiego mgr Beatą Lizoń-Jurą. W pierwszym dniu, 16 kwietnia, byliśmy z wizytą w Centrum Nauki Kopernik.

Później spacerowaliśmy po Starym Mieście. Mieliśmy okazję poznać Trakt Królewski, zobaczyć  Kościół Św. Anny, Pałac Prezydencki, Kolumną Zygmunta, Zamek Królewski i uroczy warszawski Rynek.

Następnego dnia pojechaliśmy na Powązki, aby zwiedzić  historyczną  nekropolię, co niestety nie udało się do końca, bo nasze plany pokrzyżował deszcz. Ale gdy dotarliśmy do Muzeum Powstania Warszawskiego, znów pojawiło się słońce. Wizyta w Muzeum zrobiła na nas ogromne wrażenie, a w szczególności opowieść przewodnika o wydarzeniach  z roku 1944 i projekcja filmu „Miasto Ruin”.

Tego samego dnia mieliśmy okazję poznać najnowszą część Warszawy. Uczestnicy nie odmówili sobie wejścia do Złotych Tarasów. Wieczór upłynął zaś  w atmosferze wielkiego świata artystycznego.  W Och Teatrze Krystyny Jandy bawiliśmy się oglądając spektakl pt. „Pocztówki z Europy”, w którym wystąpiły m.in. Magdalena Zawadzka,  Maria Seweryn i Dorota Pomykała.

Czwartek był trzecim i ostatnim dniem naszego pobytu w stolicy. Przedpołudnie spędziliśmy w Łazienkach Królewskich, a później udaliśmy się z wizytą do parlamentu. Dzięki uprzejmości katowickiego posła, pana Marka Plury, mogliśmy zwiedzić Sejm od kuchni, a dokładnie od restauracji w Domu Poselskim, gdzie poseł czekał na nas.

Zobaczyliśmy salę obrad, sejmowe korytarze tętniące w tym dniu politycznym życiem.

Był też czas na zadumę pod tablicą upamiętniającą posłów i senatorów, którzy  oddali swe życie za ojczyznę w czasie II wojny światowej oraz pod tablicą poświęconą parlamentarzystom, którzy zginęli  w katastrofie lotniczej prezydenckiego samolotu 10 kwietnia 2010.

Po obiedzie był czas na spacer po mieście, a potem wróciliśmy pociągiem do Katowic.